Każda złotówka ma znaczenie, czyli jak dobrze inwestować budżet szkoleniowy?
Nie ograniczajmy wydatków — inwestujmy mądrze
Wbrew pozorom, to nie największe budżety przynoszą najlepsze efekty, ale te wydawane w sposób przemyślany i zaplanowany. Podstawą jest mądre planowanie i strategiczne podejście do rozwoju kompetencji naszego zespołu. Zamiast kierować się niższą ceną przy szukaniu szkoleń, warto zainwestować w te, które mają realny wpływ na efektywność naszych pracowników – i które pozwolą firmie budować przewagę konkurencyjną w dłuższej perspektywie.
Potrzeby biznesowe a nie chwilowa moda
Podchodźmy ostrożnie i z rozwagą do trendów. Przede wszystkim skupmy się na analizie realnych potrzeb naszej organizacji. Poszukajmy odpowiedzi na pytania:
- Jakie kompetencje naszego zespołu są kluczowe dla realizacji strategii organizacji?
- Które zespoły stoją przed największymi wyzwaniami i jakimi?
- Jakich narzędzi i rozwiązań cyfrowych potrzebuje nasz zespół i czy umie się nimi sprawnie posługiwać?
Odpowiedzi na te pytania pomogą nam stworzyć mapy kompetencji pracowników i dopasowywać do nich konkretne rozwiązania szkoleniowe.
Mierzmy, testujmy, wyciągajmy wnioski
Dzisiaj podejście do rozwoju powinno opierać się na danych. Monitorujmy efektywność szkoleń. Testujmy nowe rozwiązania rozwojowe. Nie obawiajmy się eksperymentować. Obserwacja wyników i wyciągnięte wnioski pozwolą nam optymalnie wykorzystać budżet szkoleniowy.
Personalizacja a nie masówka
Minęły czasy organizowania jednego szkolenia dla wszystkich pracowników. Warto rozważyć formaty mieszane (blended learning), mikrolearning czy ścieżki rozwoju dopasowane do indywidualnych potrzeb członków zespołu. Taki model zwiększa zaangażowanie uczestników, a w efekcie pozwala precyzyjniej wykorzystywać budżet.
Szukajmy doświadczonych partnerów szkoleniowych
Przy nawiązywaniu współpracy z firmą szkoleniową, warto zwracać uwagę nie tylko na program i cenę, ale również na to, czy rozumie ona kontekst biznesowy, w jakim działa nasza firma.
W BPP stawiamy na mądre podejście do rozwoju naszych klientów – nasze programy szkoleniowe są projektowane tak, by odpowiadały na rzeczywiste i aktualne wyzwania menedżerów i specjalistów, a nie tylko spełniały wymogi formalne – podkreśla Kamila Izdebska, Head of BPP w Polsce.
Certyfikacje rozpoznawane na całym świecie
Szczególną wartość mają szkolenia, po ukończeniu których nasz pracownik może otrzymać uznawany na całym świecie certyfikat lub dyplom. Otrzymanie certyfikacji takich jak ACCA, CGMA czy CFA® to dla naszego pracownika możliwość poświadczenia kwalifikacji na poziomie międzynarodowym, ale też zadbanie o swoją markę osobistą, podbicie motywacji do dalszego rozwoju i w końcu awans. Firmy, które umożliwiają swoim pracownikom zdobycie międzynarodowych kwalifikacji dają im jasny sygnał, że inwestują w ich rozwój w sposób przemyślany i długofalowy. Dodatkowo, takie podejście świetnie wpisuje się w strategię Employer Brandingową firmy.
Na koniec pamiętajmy, że każda złotówka z budżetu szkoleniowego ma znaczenie - przede wszystkim w wymiarze strategicznym. Rozważnie zaplanowane inwestycje w rozwój pracowników mogą przynieść firmie bardzo duży zwrot – wystarczy trafnie dobrać szkolenia, nie zapominać o mierzeniu ich skuteczności i zaprosić do współpracy doświadczonych partnerów szkoleniowych.
Artykuł opublikowany również na portalu focusonbusiness.eu.